مسجدشهداءبجنورد

.
مسجدشهداءبجنورد

با سلام مسجدالشهداء شهرک شاهدبا زیر بنایی بیش از 1000متر با همت والای اهالی محله ساخته شده و هم اکنون نمازگزاران در سه نوبت (صبح ،ظهر،شب)نماز را به جماعت اقامه می نمایند
آدرس :استان خراسان شمالی بجنوردخیابان امام خمینی غربی شهرک شاهد

نویسندگان

ترفند های ویندوز 7

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۶ ق.ظ
در این قسمت از برنامه با هم چند تا از ترفند های مفید رو در ویندوز 7 بررسی میکنیم ، با ما باشید

آمارها نشون میده که در حال حاضر حدود 30 درصد از کاربران ایرانی از آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 7 استفاده می کنن و این آمار بیانگر اونه که ویندوز 7 داره به سرعت جای خودش رو در بین کاربران ایرانی باز می کنه و خیلی از کاربرا دارن از امکانات ، امنیت ، پایداری بیشتر و گرافیک زیباتر ویندوز 7 استفاده می کنن

اما مثل هر سیستم عامل دیگه ای ویندوز 7 هم قسمت های ناشناخته ی زیادی داره که هنوز خیلی از کاربران و حتی کاربرای حرفه ای از اون اطلاع ندارن .

دونستن این موارد علاوه بر اینکه امکانات جالبی در حین کار به ما میده ، بعضی از کارها رو ساده تر می کنه و در عین حال ، کار با ویندوز رو هم لذت بخش تر می کنه . ما هم در این بخش قصد داریم چند تا از این نکات رو که هم ساده باشن و هم کاربردی به شما معرفی کنیم . سعی کردیم از نکات ساده تر شروع کنیم و کم کم به مواردی اشاره کنیم که شاید برای کاربران حرفه ای جذاب تر باشه .


برای شروع ، میریم به سراغ منوی شروع یا استارت ویندوز .

بعد از ویندوز XP تغیرات زیادی در منوی استارت ویندوز به وجود اومد و این تغییرات در ویندوز 7 کامل شد . یکی از تغییرات ایجاد شده تو ویندوز 7  ، اضافه شدن کادر جستجو در منوی استارته . شما با زدن آیکن استارت یک کادر جستجو می بینید که می تونید توی اون به دنبال برنامه هایی که نصب کردید و همینطور نرم افزار های داخلی ویندوز بگردید و به راحتی اونها رو پیدا و استفاده کنید . مثلا اگر برنامه word آفیس رو می خواید اجرا کنید نیازی به رفتن به منوی نصب برنامه ندارید و با تایپ word در کادر جستجو می تونید اون رو پیدا و اجرا کنید . یا مثلاً برنامه Sticky Note که از برنامه های داخلی ویندوز 7 هست به راحتی از طریق این کادر پیدا و اجرا میشه . این کادر امکان جستجو تو منو های داخلی تر مثل قسمت های مختلف کنترل پنل داره رو هم که البته اطلاعات پیدا شده از هر بخش رو به صورت دسته بندی شده نمایش می ده تا شما راحت تر اون رو تسخیص بدید . حالا که اسم برنامه Sticky Notes اومد ، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که Sticky Notes یکی از برنامه های داخلی ویندوز هفته که برای یادآوری کارا ، خیلی خوبه . با اجرای برنامه یه صفحه کوچیک شبیه کاغذ یادداشت چسب دار ، برای شما ظاهر میشه  و می تونید مثلاً ساعتهایی که باید قرص بخورید ، یا کاری که فردا اون رو انجام بدین ، روش بنویسید . این یادداشت به دسکتاپ شما می چسبه و چون همیشه جلو چشتونه ، دیگه خیالتون راحته که اون موضوع رو فراموش نمی کنید.

وقتی که تعداد زیادی پنجره باز کردید و به دنبال این هستید که به سراغ دسکتاپتون برید و از اونجا فایلی رو بردارید راههای مختلفی برای دسترسی به دستکتاپتون دارید . راههایی مثل زدن کلید های "ویندوز" و D در ویندوز های قبلی وجود داشت . اما تو ویندوز 7 راههای جالب دیگه ای هم اضافه شده . اول اینکه به گوشه سمت راست و پایین صفحه برید که با این کار صفحه دسکتاپ شما نشون داده می شه و اگر کلیک کنید همه پنجره ها کوچیک میشن و شما دسکتاپتون رو می ببینید .

بد نیست این رو هم بدونید که اگه پنجره ای رو لازم دارید می تونید اون رو از قسمت نوار عنوان با موس بگیرید و چند بار تکون بدید تا همه پنجره های دیگه به قسمت نوار وظیفه برن . با تکرار این کار همه پنجره ها به وضعیت قبلشون بر می گردن .

در ویندوز های قبلی در کنار کلید استارت آیکن هایی قرار گرفته بودن که اسم اون قسمت Quick Lunch یا دسترسی سریع بود و آیکن های برنامه هایی که با اونها بیشتر کار داشتیم رو می تونستیم در این قسمت قرار بدیم .

در ویندوز 7 این بخش تغییر کرده ،

اما شما می تونید برنامه هایی رو که می خواید دسترسی سریع تری به اونها داشته باشید در این قسمت قرار بدید . یعنی آیکن اونها رو بکشید به این قسمت . اما باید بدونید که ترتیب قرار گیری این آیکن ها هم اهمیت داره . چرا که برای راحت تر شدن دسترسی به این برنامه ها کلید های میون بر پیش فرض در نظر گرفته شده و شما با گرفتن کلید ویندوز و شماره های 1 تا 9 می تونید هر کدوم از برنامه هایی که در این قسمت قرار گرفتن رو اجرا کنید و دیگه نیازی به موس هم ندارید .

اگر موقع کلیک راست روی فایلی بخواید گزینه های بیشتری مثل پوشه های library ، Picture و ... رو ببینید ، باید زمانی که می خواید روی فایل راست کلیک کنید کلید شیفت رو نگه دارید و بعد راست کلیک کنید . حالا اگر روی گزینه Send to برید می بینید امکان ارسال فایل به قسمت های بیشتری وجود داره و گزینه های جدیدی به این بخش اضافه شدن .

نصب و تنظیم درست کارت گرافیک و مانیتور ، میتونه تاثیر به سزایی روی عملکرد چشم و جلوگیری از خستگی یا ضعیف شدن اون داشته باشه .

اگر احساس می کنید متن های نوشته شده بر روی صفحه نمایش خوانایی مناسبی نداره می تونید با استفاده از یکی از نرم افزار داخلی ویندوز تنظیماتی رو انجام بدید که تاثیر خوبی تو خوانایی متن ها داره . این نکته به ویژه می تونه برای تایپیست ها و همینطور کسانی که مطالعاتشون رو از صفحه مانیتور انجام میدن مفید تر باشه . برای این کار از منوی استارت و در قسمت جستجو عبارت cttune رو تایپ کنید و با زدن اینتر وارد محیط برنامه بشید . این برنامه تو چند مرحله یه سری متن رو به شما نشون میده و ازتون میپرسه که خوندن کدوم متن براتون راحت تره ؟ بعد ، بر اساس جوابهای شما تصویر رو طوری تنظیم میکنه که بهترین حالت رو برای شما داشته باشه . البته باید بدونید که این نرم افزار زمانی بهتر کار می کنه که شما درایور کارت گرافیک و مانیتور خودتون رو به طور کامل نصب کرده باشید و ایرادی توی اون موارد نباشه .

یکی از برنامه های داخلی و پرکاربرد ویندوز ، ماشین حسابه اونه . ماشین حسابی که خیلیا با قابلیتهای جدید اون آشنایی ندارن .

کسانی که برای انجام محاسباتشون از ماشین حساب ویندوز استفاده می کنن باید بدونن که ماشین حساب ویندوز 7 خیلی بیشتر از یک ماشین حساب معمولی کار انجام میده .

شما می تونید با توجه به نوع کارتون از 4 مدل ماشین حساب استاندارد ، علمی ، ویژه برنامه نویسان و استاتیک استفاده کنید که هر کدوم از اینها امکانات مخصوص به خودشون رو دارن . برای انتخاب این 4 مدل ماشین حساب و همینطور دسترسی به یه سری امکانات دیگه مثل تبدیل واحدها به هم ، محاسبه تعداد روزهای بین دو تاریخ ، محاسبه میزان مصرف سوخت یا محاسبه اقساط وام ، باید به منوی View برید . همچنین اگر دکمه ی History رو در ماشین حساب فعال کنید ، عملیات انجام شده تون رو به صورت لیست در بالای صفحه مشاهده میکنید ، این برای وقتهایی که چند تا حساب رو پشت سر هم میخاین انجام بدین ، حسابی به کار میاد .

تو برنامه های بعد نکات بیشتر و کاربردی تر رو با مهم می بینیم .

برنامه سی ام - ترفندهای ویندوز 7



منبع سایت به روز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۴
شهید گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی