مسجدشهداءبجنورد

.
مسجدشهداءبجنورد

با سلام مسجدالشهداء شهرک شاهدبا زیر بنایی بیش از 1000متر با همت والای اهالی محله ساخته شده و هم اکنون نمازگزاران در سه نوبت (صبح ،ظهر،شب)نماز را به جماعت اقامه می نمایند
آدرس :استان خراسان شمالی بجنوردخیابان امام خمینی غربی شهرک شاهد

نویسندگان

ترفند های ویندوز 7(2)

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹ ق.ظ
ترفندهای ویندوز 7 (2)

در برنامه قبل بخشی رو تقدیم حضورتون کردیم و در اون نکته هایی رو در مورد کار با ویندوز 7 گفتیم . در این برنامه هم نکته های جدیدی برای شما آمده کردیم . از نکته های ساده تا موارد پیشرفته تر برای کابران حرفه ای . پس با ما همراه باشید .

در ویندوز 7 برای راحت تر شدن کار ، به پنجره های ویندوز خاصیت آهن ربایی یا چسبندگی داده شده . به این معنی که اگه شما یه پنجره رو به سمت بالای صفحه ببرید ، اون پنجره به صورت تمام صفحه در میاد و بعد از اینکه به حالت تمام صفحه در اومد اگر بخواید که به حالت قبل برگرده کافیه قسمت نوار عنوان اون پنجره رو بگیرید و به سمت پایین بیارید . همینطور اگر دو تا پنجره دارید ، مثلا دو تا عکس یا دو تا فایل ورد و می خواید اونها رو با هم مقایسه کنید می تونید هر دوی اونها رو باز کنید و یکی از اونها رو به سمت چپ و اون یکی رو به سمت راست ببرید و ببینید که ویندوز چطوری خودش در قرار گیری پنجره ها در کنار هم به شما کمک می کنه و اونها رو خیلی مرتب در کنار هم قرار میده .

یکی از امکانات جدید ویندوز 7 اضافه شدن یک لیست برای نرم افزار هاییه که شما معمولا با اونها سر و کار دارید . اگر شما بر روی برنامه هایی که در قسمت Quick Lunch قرارداره کلیک راست کنید ، منویی باز میشه که معمولا از چند قسمت تشکیل شده و البته برای هر برنامه متغیره . اولین قسمت مربوط به فایل هاییه که شما اخیرا اونها رو باز کردید . قسمت بعدی مربوط به یه سری امکانات برنامست که در اینجا قرارداده شده که دسترسی سریعتری بهشون داشته باشید . البته در مورد نرم افزار های مختلف گزینه های متفاوتی به این منو اضافه میشه . مثلا در مورد برنامه internet Explorer وقتی روی اون کلیلک راست می کنید علاوه بر برگه هایی که اخیرا استفاده کردید می تونید یک برگه جدید باز کنید .

یک امکان دیگه هم در این بخش وجود داره که می تونه خیلی کاربردی باشه . بارها پیش اومده که شما در بین فایل های مختلفی که استفاده می کنید ، از بعضی از فایل ها بیشتر استفاده می کنید و دوست دارید یه جوری به اونها دسترسی سریع تری داشته باشید .

بعضی کاربرا عادت دارن این فایلها رو بذارن روی دسکتاپشون . واسه همینم صفحه مانیتورشون بیشتر به کمد آقای وُپی شبیهِ تا دسکتاپ کامپیوتر . اما راه بهتری هم هست . بعد از اینکه لیست رو باز کردید فایلی که قبلا استفاده کردید و تمایل دارید که همیشه در دسترس باشه رو انتخاب کنید و در جلوی فایل علامتی که به شکل یه گیره هست و در مقابل اسم فایله انتخاب کنید تا این فایل همیشه در قسمت بالای لیست شما قرار داشته باشه . هر وقت هم که کارتون با این فایل تموم شد ، می تونید علامت گیره یا Pin رو دوباره انتخاب کنید تا به حالت قبلی برگرده . یه نکته ای هم که باید توجه داشته باشید اینه که در منوی استارت و ستونی که از نرم افزار های پرکاربرد برای شما درست شده هم این لیست دسترسی وجود داره و شما اونجا هم می تونید همین امکانات رو داشته باشید و همین تنظیمات رو هم انجام بدید .

تا حالا شده که لپ تاپ بگیرید و ببینید که فقط یه پارتیشن داره و همه فضای هارد رو هم به همون یه پارتیشن اختصاص داده ؟ اون وقت به دنبال یه نرم افزار می گردید که بتونه هارد شما رو به چند قسمت تبدیل کنه ؟ خب ! لازم نیست که شما این کار رو انجام بدید چون ویندوز 7 خودش این امکان رو داره !

برای اینکه بخواید هارد کامپیوتر خودتون رو تقسیم بندی کنید ، پارتیشن جدیدی بسازید و یا اندازه یک پارتیشن رو کم یا زیاد کنید می تونید از Disk management ویندوز 7 استفاده کنید . برای این کار در قسمت جستجوی منوی استارت عبارت Disk رو تایپ کنید و به دنبال عبارت
create and format hard disk partition بگردید و اون رو انتخاب کنید . یه راه دیگه هم اینه که روی My Computer کلیک راست کنید و عبارت Manage رو انتخاب کنید . با این کار یه پنجره باز میشه . در این پنجره از سمت چپ عبارت Disk management رو انتخاب کنید . حالا روی پارتیشنی که می خواید اون رو تقسیم کنید کلیک راست کنید و گزینه Shrink Volume رو انتخاب کنید .

بعد از کمی انتظار به شما پنجره ای نشون داده می شه و اطلاعاتی در مورد اون پارتیشنی که می خواید تغییرش بدید میده . مثل اینکه کل فضای پارتیشن شما چقدره و اینکه بعد از تغییر چقدر میشه . البته اینجا یه محدودیتی هست که حداکثر فضا رو برای پارتیشن جدید ، خود ویندوز تعیین می کنه . شما باید اینجا فضایی که می خواید به پارتیشن جدید اختصاص پیدا بکنه رو وارد کنید . در مرحله بعد شما برای این پارتیشن یه اسم می ذارید و اگه دلتون خواست اون رو فرمت کنید . این روش یه روش مطمئنیه ، چون خود ویندوز این کار رو انجام میده ، بنابراین احتمال اینکه خدای ناکرده اطلاعات شما آسیب ببینه ، خیلی کمتره .

یه نکته مهم اینه که اگه خواستید هارد یه لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی رو با این امکان تقسیم بندی کنید بهترین زمان بعد از نصب ویندوزه . چون اگر بعد از نصب برنامه ها و یا حتی تغییراتی که خود ویندوز ایجاد می کنه بخواید این کار رو انجام بدید ، ویندوز از فضایی که می خواد برای پارتیشن جدید استفاده کنید کم می کنه . این برنامه امکانات دیگه ای مثل حذف پارتیشن و یا افزایش فضای پارتیشن هم داره که البته به قدرت نرم افزار های مخصوص این کار نیست .

تاحالا شده که بخواید بدونید کامپیوتر یا لپ تاپ شما از لحاظ سخت افزاری چه نمره ای از ویندوز 7 می گیره ؟ خوب ویندوز دستگاه شما رو بررسی می کنه و به هر بخش جداگانه نمره میده ! البته نه از 20 ، بلکه از هفت و نه!

برای این کار روی My Computer کلیک راست می کنیم و گزینه آخر یا Properties رو انتخاب می زنیم . حالا در این صفحه به دنبال عبارت Rate This Computer میگردیم و اون رو انتخاب می کنیم . اگر برای اولین بار باشه که به این بخش وارد می شیم با صفحه ای روبرو می شیم که قسمت هایی مثل Processor و Memory رو داخل کادر قرار داده و در بالای اون کلید Rate This Computer رو میزنیم . با زدن این دکمه بعد از مدتی همون صفحه میاد و این بار یک سری عدد از 1 تا 7.9 در جلوی اونها قرار گرفته . بهتره که وقتی این کلید رو زدیم ، تا مشخص شده نمره ها ، هیچ کاری با کامپیوتر انجام ندیم .

یه نکته مهم اینه که اگر شما برای لپ تاپ می خواید این کار رو انجام بدید حتماً باید اون رو به برق متصل کنید و الا به شما پیغام خطا میده ، اما این عدد ها کجا می تونه مفید باشه ؟

یکی اینکه می تونید ببینید که هر قسمت کامپیوتر شما چه نمره ای گرفته و بیشترین ضعف در کجاست ؟ که اگه یه وقت خواستید کامپیوتر خودتون رو ارتقا بدید ، بدونید که از کجا باید شروع کنید و کدوم قسمت رو ارتقا بدید . یا مثلا اگه نمره هایی که به یه دستگاهی داده شده رو دیدید می تونید با توجه به نیازتون دستگاهی قوی تر و یا با امکانات سخت افزاری پایین تر رو انتخاب کنید . یه مورد استفاده کاربردی دیگه هم اینه که سازنده ویندوز برای هر کاربردی یه نمره تعیین کرده و مثلاً گفته نمره 2 برای کارهای اداری ، نمره 3 برای فعال کردن قابلیت های گرافیکی ویندوز و نمره چهار حداقل نمره لازم برای کار با نرم افزار های گرافیکیه که این عدد ها میتونه راهنمای خوبی برای شما در انتخاب سخت افزار باشه .

در این قسمت هم به چند نکته کاربردی در ویندوز 7 اشاره کردیم . اما هنوز نکته های کاربردی و جالب زیادی باقی مونده که اگر دوست دارید اونها رو هم بدونید در برنامه های بعد هم با ما همراه باشید .

ترفندهای ویندوز 7 (2)


منبع سایت به روز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۴
شهید گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی