مسجدشهداءبجنورد

.
مسجدشهداءبجنورد

با سلام مسجدالشهداء شهرک شاهدبا زیر بنایی بیش از 1000متر با همت والای اهالی محله ساخته شده و هم اکنون نمازگزاران در سه نوبت (صبح ،ظهر،شب)نماز را به جماعت اقامه می نمایند
آدرس :استان خراسان شمالی بجنوردخیابان امام خمینی غربی شهرک شاهد

نویسندگان

زندگینامه دکترمحمد معین

جمعه, ۳ شهریور ۱۳۹۱، ۰۳:۲۰ ب.ظ

13 تیر 1350ش/ درگذشت استاد بزرگ ادبیات ایران دکتر محمد معین

دکتر محمد معین در سال 1297 ش در شهر رشت و در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. در دوران کودکی، نخست مادر و پس از 5 روز پدر را از دست داد و از آن پس پدربزرگش سرپرستی او را به عهده گرفت. پس از اخذ دیپلم، کارشناسی ادبیات و فلسفه و علوم تربیتی را از دارالفنون گرفت و در روزگاری که وسایل ارتباط جمعی گستردگی حال حاضر را نداشت، به وسیله آموزش مکاتبه ای، از آموزشگاه روان شناسی بروکسل بلژیک خط شناسی، قیافه شناسی و مغزشناسی را فرا گرفت. این ادیب سرشناس اولین فرد دارای درجه دکترای ادبیات فارسی در ایران است.
در سال 1336 که سازمان لغتنامه دهخدا به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران انتقال یافت، طبق اساسنامه شورای دانشگاه، ریاست آن سازمان به عهده دکتر معین محول شد. از این استاد بزرگ ادب فارسی تالیفات متعددی بر جای مانده که فرهنگ لغت و اعلام معین، مشهورترین آن هاست. وی علاوه بر اخذ نشان‌های متعدد علمی در داخل کشور، در پاییز 1340 ش نیز از طرف دولت فرانسه، نشان عالی هنر و ادب را دریافت کرد. دکتر معین در نهم آذر 1345 ش در دفتر گروه زبان و ادبیات فارسی دچار بی هوشی موقت و در بیمارستان بستری شد.
بر اثر همین عارضه وی به حالت اغما فرو رفت و در مرداد 1346 با همان حال برای معالجه به کانادا اعزام شد. معالجات سودی نبخشید و سرانجام پس از حدود 5 سال اغما، در 13 تیر 1350 در 53 سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۳
شهید گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی