مسجدشهداءبجنورد

.
مسجدشهداءبجنورد

با سلام مسجدالشهداء شهرک شاهدبا زیر بنایی بیش از 1000متر با همت والای اهالی محله ساخته شده و هم اکنون نمازگزاران در سه نوبت (صبح ،ظهر،شب)نماز را به جماعت اقامه می نمایند
آدرس :استان خراسان شمالی بجنوردخیابان امام خمینی غربی شهرک شاهد

نویسندگان

زنان خانه دار در تیر رس شبکه های ماهواره ای

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی گفت: رسانه­ های رسمی ایران با رقیبانی جدی مواجه ­اند که این رسانه نوظهور، سلطه رسانه ملی در پخش سریال­ های دنباله دار را شکسته است

زنان خانه دار در تیر رس شبکه های ماهواره ای

مونا کلانتری کارشناس ارشد علوم اجتماعی در خصوص ضرورت آگاه سازی افراد از آسیب های ماهواره اظهار داشت: رسانه­ های رسمی ایران با رقیبانی جدی مواجه ­اند که این رسانه نوظهور، سلطه رسانه ملی در پخش سریال­ های دنباله دار را شکسته است.

وی افزود: شبکه های ماهواره ای خصوصاً فارسی زبان، سریال­ هایی با ابزار و تکنولوژی روز دنیا به صورت مجموعه های دنباله­ دار، فرهنگ و محتوای خاص رسانه­ ای را جهانی می­ کنند، رشد این جریان منجر به یکپارچگی فرهنگی می شود؛ به عنوان نمونه سریال های ماهواره، هم با نسل جوان و هم محافل خانوادگی ارتباط عمیقی پیدا کرده و استقبال گسترده ای از آنها شده است.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی بیان کرد: نسبت میان مخاطبان و فیلم به یکی از مباحث مهم محافل سینمایی بدل شده است، در حال حاضر  چند سالی است پخش سریال­ های ماهواره­ ای مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است اما به راستی راز  مخاطب پذیری  بالای این سریال ها در چیست و چرا شخصیت های این سریال ها نظیر لاله و یا خرم سلطان مورد توجه مخاطبان ایرانی قرار گرفته است؟.

وی افزود: برای پاسخ به پرسش بالا تنها نمی­ توان به عناصر درونی اثر تکیه کرد و باید به تاثیر و نقش عوامل بیرونی که در بستر نظام فرهنگی – اجتماعی مخاطبان رخ می­ دهد نیز توجه داشت و حاشیه­ های این متن را نیز لحاظ کرد، حاشیه­ هایی که موجب می­ شود یک متن هنری در نسبت با مخاطب دچار قبض و بسط شود و فراتر از ذات اثر موقعیت­ های جدید برای خود خلق کند.

این استاد دانشگاه گفت: مطالعاتی که بر روی ژانرهای سریال­ ها و فیلم­ های گوناگون شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی صورت گرفته حاکی از آن است که سریال­ های تلویزیونی، با به نمایش در آوردن سبک زندگی و نوع روابط میان افراد، پیام ­های خود را در قالب­ های خاص به مردم منتقل می­ کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان خانه دار مدت زمان بیشتری را نسبت به مردان در خانه هستند، افزود: این موضوع باعث استفاده بیشتر زنان خانه دار از سریال های ماهواره ای شده است.

کلانتری در ادامه این مطلب یادآور شد: آموزش تنها یکی از کارکردهای رسانه‌ها است، سرگرمی و اطلاع‌رسانی از دیگر کارکردهای رسانه‌ها به شمار می رود از آنجایی که مخاطبین با توجه به نیازهای مختلف خود نسبت به دریافت اطلاعات و هم چنین برنامه روزانه و اوقات فراغت خود، به شیوه­ های متفاوت در رابطه با این کارکرد­ها از رسانه‌ها استفاده می‌کنند.شکل ­گیری زمینه فرهنگی و اجتماعی زنان در این شرایط و تلقی از خود در چنین فضایی، مسلماً از دیدگاه زنان و رسانه‌ها و به خصوص بازنمایی زنان در رسانه‌ها و بازتولید هویت‌های خاص از آن­ها، جای تأمل دارد.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۵
شهید گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی