مسجدشهداءبجنورد

.
مسجدشهداءبجنورد

با سلام مسجدالشهداء شهرک شاهدبا زیر بنایی بیش از 1000متر با همت والای اهالی محله ساخته شده و هم اکنون نمازگزاران در سه نوبت (صبح ،ظهر،شب)نماز را به جماعت اقامه می نمایند
آدرس :استان خراسان شمالی بجنوردخیابان امام خمینی غربی شهرک شاهد

نویسندگان

امیر کشور دلهاست عباس

شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵ ق.ظ

امیر کشور دلهاست عباس


 
امیر کشور دلهاست عباس













در دودمان باجلالت هاشمی و اهل‌بیت (ع) مقام و منزلت قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابالفضل العباس از چنان رفعت و عظمتی برخوردار است که نام و یاد آن حضرت مایه مباهات و افتخار و سربلندی است.


آراستگی به علم و ایمان و تواضع و ادب، برخورداری از قدرت، صلابت و شجاعت از وجود شریف آن حضرت شخصیت فوق‌العاده‌ای در جهان ساخته است.

در میان دلیر مردان پاکباز و عاشقان راستین کربلایی، منزلت و مرتبت پرچمدار رشید کربلا حضرت عباس است که گوی سبقت را از عرشیان و فرشیان ربوده است.

فرمایش امام سجاد (ع) گواهی این مدعاست که می فرمایند: خداوند عمویم عباس را رحمت کند که جان خود را فدای برادر کرد و برادر را بر خویشتن برگزید و در راه او جان خود ایثار کرد تا جایی که دو دستش را داد خداوند در عوض او همانند جعفر طیار دو بال به او بخشید تا با فرشتگان در بهشت جاودان به پرواز درآید برای او در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی مقامی است که همه شهیدان در روز رستاخیز بر آن رشک برسد.

باب الحوائج از لقب‌های مشهور آن بزرگوار است چرا که آن حضرت مظهر کرامات و گره‌گشایی دردمندان و حاجتمندان است و بهترین گواه این مطلب قضایا و حکایاتی است که در این خصوص به کرّات اتفاق افتاده است.

برای آن حضرت کنیه‌ها و نیز القاب بسیاری ذکر شده است.

که از آن جمله می‌توان به اباالقربه یعنی پدر مشک اشاره کرد زیرا آن حضرت سقای حرم حسینی بود و به این کنیه معروف شده‌اند.

*بازیافتن بینایی با توسل به حضرت اباالفضل‌(ع)

حجت‌الاسلام صحفی نقل می‌کند که مرحوم پدرم به درد چشم مبتلا شد و بینایش را از دست داد، به چند دکتر مراجعه کرد دو نفر از آنها دستور عمل جراحی دادند و برای او نوبت زدند، شبی که قرار بود فردای آن روز پدرم برای عمل به بیمارستان برود به حضرت اباالفضل توسل پیدا کرد در خواب به او گفتند این شعر را تکرار کن:

سقای دشت کربلا اباالفضل                   دستهای تو از تن جدا اباالفضل

نصف شب بود، دیدیم پدر از خواب بیدار شده و این شعر را تکرار می‌کند و این برنامه را تا صبح ادامه داد، صبح وقتی برای عمل جراحی نزد دکتر رفتیم، با تعجب دید اثری از بیماری مشاهده نمی‌شود.

*بعد از تو یاوری نداریم

هنگامی که قمر بنی‌هاشم به شهادت می‌رسند و امام حسین‌(ع) بر بالین او حاضر شد ناگهان مشاهده کردند که دشمن به سوی خیمه‌ها هجوم می‌آورد، لذا با چشمانی اشکبار به سوی خیمه‌ها رفته و با صدای بلند فریاد زد آیا فریادرسی هست که به فریاد ما برسد آیا طالب حقی است که یاریمان کند؟

این سخنان را امام حسین‌(ع) برای اتمام حجت برای آنان که در آنجا حضور داشتند بیان نمودند و هنگامی که حضرت زینب‌کبری‌(س) خبر شهادت برادر را شنید، فریاد زد آه برادرم عباس که بعد از تو ما دیگر بی‌یاور شدیم.


*برای شفاعت چه آوردی

روز قیامت که کار بر مردم شدت می‌یابد رسول خدا امیرالمومنین‌(ع) را به محضر مبارک فاطمه زهرا‌(س) برای حضور در مقام شفاعت، می‌فرستند امیرالمومنین‌(ع) می‌فرمایند ای فاطمه از اسباب شفاعت چه چیزی ذخیر کرده‌ای، حضرت زهرا‌(س) می‌فرمایند که دو دست قطع شده فرزندم عباس برای امروز کافی است.

حضرت عباس باب الحسین‌(ع) نیز هست چرا که هر که به زیارت سید‌الشهدا‌(ع) می‌رود نخست با ورود به حرم حضرت عباس، اذن ورود به حرم سرور شهیدان را به دست می‌آورد.

از اذکار و ختومات مجرب و اذکاری که با آن به حضرت عباس توسل می‌جوییم و آثار و برکات بسیاری بر آن مترتب است ذکر کاشف‌الکرب است و آن به این شکل است که هر که در یک مجلس 133 بار این جمله را بگوید خداوند حاجت او را برآورده می‌کند.

یا کاشف‌الکرب عن وجه الحسین‌(ع) اکشف کربی بحق اخیک الحسین‌(ع).

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۸
شهید گمنام

گمنام 2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی